Bıyık Ekimi

Bıyık Ekimi Nedir?

Bıyık Ekimi bıyıkları hiç çıkmayan ya da seyrek çıkan erkeklerin, daha gür ve güzel görünümlü bıyıkları sahip olmak için tercih edilmektedir. Bıyık ekimi sonrasında hastalar, arzu ettikleri görünüme sahip olabilmektedirler.  Bu işlem boyunca herhangi bir kesi uygulanmadığından bir cerrahi müdahale olarak sayılmaz. Bu sebeple hastalar, içleri daha rahat bir şekilde ve korkmadan bu tedaviyi seçebilir.

Bıyık Ekimi Nasıl Yapılır?

Bıyık ekimi işleminin uygulama evreleri, aynı saç ekimi işlemi gibidir. Bu işlemde de enseden ya da belirlenen başka bir donör bölgeden alınan greft dediğimiz ve içerisinde kıl kökleriyle beraber dokuların da bulunduğu yapılar, bıyık bölgesine yerleştirilir. Bu bölge alan olarak küçük olduğundan dolayı işlemin süresi de çok uzun sürmemektedir. Eğer hastanın bıyıkları varsa fakat seyrekse, bölgeye yaklaşık olarak 300 greftin ekilmesi yeterli olabilmektedir fakat eğer hastada hiç bıyık çıkmıyorsa, ortalama olarak 800 greft ekilmesi yeterli görülmektedir. İşlem sırasında hastalara, lokal anestezi denilen bölgesel uyuşturma işlemi uygulanır ve bu sebeple işlem sırasında ağrı ya da acı hissetmezler. Saç ekimi işleminde olduğu gibi sakal ekimi gerçekleştirildikten hemen sonra hasta taburcu olabilmektedir.

Bıyık Ekimi Sonrası Süreç Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bıyık ekimi yapılan bölgede, operasyon sonrası kızarıklar ve kıl köklerinde sivilceye benzer yapılar oluşabilir. Ayrıca ekilmiş olan kıl köklerinde dökülmeler görülebilir. Bu durumda endişelenecek bir şey yoktur bu olağan bir durumdur. Ekim yapılan bölge yüz üzerinde olduğu için oldukça hassas davranılması gerekmektedir. Ekim işleminden birkaç gün sonra kızarıklıklar geçecek ve birkaç ay sonra da bıyıklar, normal ve sağlıklı bir şekilde uzamaya başlayacaktır. Bu işlemden sonra:

• Hastalar, taburcu olurken doktorlarının verdikleri tavsiyeleri sonuna kadar iyi dinlemeli ve dikkatli bir şekilde uygulamalıdır.
  • Yapılan işlemden yaklaşık olarak 24 ve 48 saat sonra duş alınmalıdır. Bölgeye daha erken su değmesi önerilmez.
  • Yaklaşık olarak 1 ay sonra bıyıkların tıraş edilmesine izin verilir.
  • Operasyondan sonra dudak üzerinde hafif bir şişlik hissedilebilir hatta bu şişlik bazen ağrı da yapabilir fakat birkaç gün içerisinde geçecektir.
  • Yıkanmak için bıyıklara doktor tarafından verilen losyonlar ve kremler sürülmesi gerekir. Zarar vermeden nazik bir şekilde yıkanması önerilir.
  • Bıyık ekimi sonrasında kıl köklerinde kabuklanmalar olabilir. 10 günden önce kabukların kazınılması önerilmez. Kabuklar genellikle 7. günde kendiliğinden dökülmektedir.

Bıyık Ekimi Kimlere Yapılabilir

Ergenlik dönemini geçirmiş, herhangi bir hormon dengesizliği bulunmayan ve tüy dökülmesini tetikleyen bir tedavi olmayan ya da buna sebep olabilecek bir ilaç kullanmayan her erkeğe bıyık ekimi işlemi uygulanabilir.

Bıyık Ekiminin Avantajları Nelerdir?

• Bu operasyon ile hastalar, her zaman hayalini kurduğu görüntüye kavuşabilir ve kendilerine olan özgüvenleri artar.
  • Operasyondan yaklaşık olarak 2 ya da 3 ay sonra hastalar, oldukça sağlıklı ve gür bıyıklara sahip olur.
  • Operasyon lokal anestezi altında yapıldığı için işlem sırasında hastalar hiçbir şekilde dayanılmaz bir acı hissetmezler.
  • İşlem ağır olmadığı için hastalar, aynı gün normal hayatlarına aynen devam edebilirler.
2018-11-29T02:49:06+00:00