Sakal Ekimi Nedir?

Son birkaç senedir oldukça fazla yapılmaya başlansa da aslında bu işlem, uzun süredir yapılmakta olunan bir tedavi yöntemidir. Eğer basit bir şekilde bu işlemi açıklayacak olursak, saç ekimi işleminin yüz bölgesine uygulanmasıdır diyebiliriz.

Sakalların seyrek çıkması, saç seyrekliği gibi sadece yaş ile ilgili bir durum değildir. Alınan ilaçlar, hormonal sorunlar, çeşitli hastalıklar ve yanıklar gibi birçok sebep, seyrek sakal çıkmamasına sebep olabilir. Ya da bazen tek sebep genetik faktörler de olabilir.

Sakal Ekimi Nasıl Uygulanır?

Sakal ekimi, saç ekimi işlemine oldukça benzer bir işlemdir. Bu ekim işleminde de yine FUE yöntemi uygulanır. Yüzde mikro motor ile kanal açılarak sakal ekim işlemi yapılır ve hastalar, işlem öncesi lokal anestezi uygulandığından operasyon sırasında acı ya da ağrı hissetmezler. Bu işlemde de donör olarak belirlenen bölgeden alınan greftler, sakalların seyrek olduğu yerlere taşınır. Bu donör bölge genelde ense bölgesi olur fakat bazı durumlarda sakalın başka bir bölgesi de donör bölge olabilir.

Eğer hastada hiç sakal yoksa, yaklaşık olarak 3000 tane greft ekilmesi gerekir. Hastanın istediği sakal yoğunluğuna göre bu sayı artış ya da azalma gösterebilir. Eğer kişide sakal varsa fakat seyrekse bu durumda da genelde yaklaşık olarak 1000 tane greft ekimi yeterli olmaktadır.

Sakal Ekimi Sonrası

Sakal ekimi sonrasında hastalar genel olarak aynı gün içerisinde taburcu edilir ve tüm hastalar işlem sonrasında doktorlarının vermiş olduğu tavsiyelere uyması gerekir. Böylelikle daha kolay ve hızlı bir iyileşme süreci geçirirler. Bu işlem sonrasında;

• Sakalların ekilmiş olduğu bölgeler, 24 ile 48 saat arasında yıkanmamalıdır.
  • Sakalların ekilmiş olduğu bölgelerde saç ekiminde oluştuğu gibi belli bir süre sivilce gibi kırmızı oluşumlar gözlemlenebilir ve bu korkulacak bir durum değildir. Sadece operasyon sırasında kullanılmış olan tıbbi aletlerden ve yöntemden kaynaklanan bir durumdur. Ayrıca yüz, yapısal olarak oldukça hassastır ve bu sebepten dolayı hastalar, doktorun söylediği her şeyi dinleyip birebir uygulaması gerekir.
  • İlk zamanlarda ekilmiş olan sakallarda şok dökülmeler görülebilir fakat birkaç ay sonra sakallar tamamıyla sağlıklı bir şekilde yeniden çıkmaya başlar. Nihai halini alması 8-12 ay kadar sürmektedir.
  • Bu işlemin yapılmasından yaklaşık bir ay sonra sakalların makasla tıraş edilmesi uygundur.

Sakal Ekimi İşlemi Kimlere Uygulanabilir?

Sakal ekimi sakallarının seyrek olduğunu düşünen ya da hiç sakalı çıkmayan ve hormon dengelerinin yapılan testler sonucunda normal olduğu onaylanan ayrıca saç ve tüy dökülmesi sağlayan ilaç ya da tedavi almayan (kemoterapi gibi) herkese yapılabilen bir işlemdir. Ayrıca bu işlemi yaptırmak isteyen kişilerin ergenlik dönemlerinin bitmiş olması gerekmektedir.

Sakal Ekiminin Avantajları

• Bu ekim işleminden sonra hastaların sakalları daha gür ve güzel bir görünüme sahip olur.
  • Operasyon sonrasında oluşan kızarıklıklar, sakallar sayesinde çok fazla göze batmaz ve hastada ekim yaptırmış görüntüsü olmaz.
  • Sakal ekimi operasyonu, genelde çok fazla zaman almayan bir operasyondur ve işlem sonrası bakımı da oldukça kolaydır. Hastalar, kendi bakımlarını kolay bir şekilde yapabilirler.